Gelijkheidstraat 1 bus 00.01       |        8400      |        Oostende       |        059 70 37 00       |        onthaal@wgcdehoek.be

Wil je patiënt worden?

Wijkgezondheidscentrum De Hoek werkt in de wijken Westerkwartier, Sint-Jan en Stene. Ons centrum streeft naar een universele dienstverlening voor iedereen, ongeacht status, nationaliteit of financiële situatie.

Belangrijk!. Indien je geen mutualiteit hebt dien je dit eerst in orde te brengen. Anders kunnen we je niet inschrijven.

 

Als je binnen ons werkingsgebied woont en nog geen huisarts hebt, kan je zich inschrijven of op de wachtlijst zetten.

Momenteel werken wij met een wachtlijst. Meld je aan het onthaal en laat je gegevens achter. Je wordt gecontacteerd vanaf er plaats is.

Breng voor de inschrijving twee klevertjes van de mutualiteit, je identiteitskaart, je dossier (indien je die hebt).

 

Tijdens je inschrijving onderteken je 3 exemplaren van je inschrijvingsbewijs. Je krijgt 1 exemplaar als bewijs mee naar huis.

Inschrijven

Uitschrijven

Verhuis je buiten de wijk of wil je veranderen van huisarts?

Uiteraard is de keuze aan jou, maar vergeet niet om je uit te schrijven. Eens je uitschrijvingspapieren getekend zijn, start de uitschrijvingsprocedure.

 

Hoe verloopt de uitschrijvingsprocedure?

Stel dat je de uitschrijvingspapieren in de maand januari ondertekent. Dan ben je officieel uitgeschreven vanaf de maand februari.Dat betekent dat je tot en met 31 januari onze huisartsen moet raadplegen en vanaf 1 februari officieel uitgeschreven bent.

 

Je verhuist maar schrijft je niet uit

Indien je verhuist buiten ons werkingsgebied, dien je je uit te schrijven. Als je beslist om van huisarts te veranderen zonder ons te verwittigen, kan dat zeer nadelig zijn voor jou. In dat geval worden je raadplegingen buiten ons centrum niet terugbetaald door je ziekenfonds want je bent niet officieel uitgeschreven.

Externe consultaties bij de wachtpost

Heb je dringende medische hulp nodig buiten onze werkuren (na 19u, op feestdagen of in het weekend)?

Dan kan je terecht bij de Wachtpost (tel: 059 70 97 98). Terugbetaling van je consultatie of huisbezoek van de wachtdienst gebeurt door ons.

Breng je getuigschrift van de wachtdienst daarom naar ons, samen met het rekeningnummer waarop wij het bedrag kunnen terugstorten.

Alle administratieve taken en vragen gebeuren bij voorkeur in de namiddag.

 

Belangrijke huisregels

Om de werking van ons centrum zo vlot mogelijk te laten verlopen vragen wij om een aantal huisregels te respecteren :

  • Voor een afspraak op dezelfde dag nog, belt u ons best zo vroeg mogelijk tussen 8u en 10u ’s morgens

  • Kom op tijd en verwittig het onthaal zo snel mogelijk als dat niet lukt

  • Laat steeds weten aan de onthaalmedewerker dat je aanwezig bent en ga niet rechtstreeks in de wachtzaal zitten

  • Verwittig tijdig als je afspraak niet kan doorgaan, zo kunnen we op dat moment iemand anders helpen.