Gelijkheidstraat 1 bus 00.01       |        8400      |        Oostende       |        059 70 37 00       |        onthaal@wgcdehoek.be

Wil je patiënt worden?

Wijkgezondheidscentrum De Hoek werkt in de wijken Westerkwartier, Sint-Jan en Stene. Ons centrum streeft naar een universele dienstverlening voor iedereen, ongeacht status, nationaliteit of financiële situatie.

Belangrijk!. Indien je geen mutualiteit hebt dien je dit eerst in orde te brengen. Anders kunnen we je niet inschrijven.

Wenst u patiënt te worden? Controleer dan of u binnen ons werkingsgebied (groene zone) woont. Klik op het kaartje en geef bij het vergrootglas jouw adres in. Valt jouw adres in de groene zone, neem dan telefonisch contact met ons op, om jouw intake gesprek vast te leggen. 

Breng voor de inschrijving twee klevertjes van de mutualiteit, je identiteitskaart en je medisch dossier (indien je die hebt) mee.

 

Tijdens je inschrijving onderteken je 3 exemplaren van je inschrijvingsbewijs. Je krijgt 1 exemplaar als bewijs mee naar huis.

Inschrijven

Uitschrijven

Verhuis je buiten de wijk of wil je veranderen van huisarts?

Vergeet niet om je uit te schrijven. Eens je uitschrijvingspapieren getekend zijn, start de uitschrijvingsprocedure.

 

Hoe verloopt de uitschrijvingsprocedure?

Stel dat je de uitschrijvingspapieren in de maand januari ondertekent. Dan ben je officieel uitgeschreven vanaf de maand februari. Dat betekent dat je tot en met 31 januari onze huisartsen moet raadplegen en vanaf 1 februari officieel uitgeschreven bent.

 

Je verhuist maar schrijft je niet uit

Indien je verhuist buiten ons werkingsgebied, dien je je uit te schrijven. Als je beslist om van huisarts te veranderen zonder ons te verwittigen, kan dat zeer nadelig zijn voor jou. In dat geval worden je raadplegingen buiten ons centrum niet terugbetaald door je ziekenfonds want je bent niet officieel uitgeschreven.

Externe consultaties bij de wachtpost

Heb je dringende medische hulp nodig buiten onze werkuren (na 19u, op feestdagen of in het weekend)?

Dan kan je terecht bij de Wachtpost

(tel: 1733). Terugbetaling van je consultatie of huisbezoek van de wachtdienst gebeurt door ons.

Breng je getuigschrift van de wachtdienst daarom naar ons, samen met het rekeningnummer waarop wij het bedrag kunnen terugstorten.

Alle administratieve taken en vragen gebeuren bij voorkeur in de namiddag.

Belangrijke huisregels

Om de werking van ons centrum zo vlot mogelijk te laten verlopen vragen wij om een aantal huisregels te respecteren :

  • Voor een afspraak op dezelfde dag nog, belt u ons best zo vroeg mogelijk tussen 8u en 10u ’s morgens

  • Kom op tijd en verwittig het onthaal zo snel mogelijk als dat niet lukt

  • Laat steeds weten aan de onthaalmedewerker dat je aanwezig bent en ga niet rechtstreeks in de wachtzaal zitten

  • Verwittig tijdig als je afspraak niet kan doorgaan, zo kunnen we op dat moment iemand anders helpen.

  • Wees ten allen tijde geduldig en beleefd. 

Consultaties bij artsen en verpleegkundigen

Let op! Eens ingeschreven, raadpleeg je enkel onze huisartsen (tenzij wachtdient). Dit geldt ook voor verpleegkundige zorgen. Heb je een verpleegnota ontvangen van het ziekenhuis/specialist? Neem contact op met het onthaal! 

Heb je reeds een login?

Werkingsgebied